.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نیاز به تغییر الگوی مدیریتی در کشور داریم
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نخستین كنگره حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی با بیان اینکه مسأله فرهنگ با برقراری یا حذف گشت ارشاد حل نمی‌شود، گفت: بعد از 30 سال ، کشورمان نیاز به یك تغییر الگوی مدیریتی دارد...
نیاز به تغییر الگوی مدیریتی در کشور داریم

محسن رضایی در نخستین كنگره حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی گفت: مسأله فرهنگ با برقراری گشت ارشاد و حذف آن حل نمی‌شود.

به گزارش شمال نیوز ، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این كنگره خاطر نشان كرد،‌ آینده حكمرانی و سیاسی جمهوری اسلامی‌ به طور جدی بستگی به نهادهای سیاسی بالنده‌ای دارد كه توسط نخبگان ایران،‌ جوانان برومند و ملت بزرگوار ما تشكیل شده و می‌شود.

وی نهادهای سیاسی در ایران را از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی‌ دانست و اظهار كرد: چه نهادهایی كه بیانگر ارزش‌های سیاسی هستند مثل ‌آزادی، استقلال و مردمسالاری و چه نهادهایی كه بیانگر سازمان یافتگی مردم ما هستند همچون احزاب و مطبوعات هر چه قدر تقویت شوند، در واقع حكمرانی و اداره كشور قوی‌تر خواهد شد. این در حالی است كه اگر این نهاد‌ها ضعیف باشند، اداره كشور نیز ضعیف خواهد بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأكید كرد: در این راه، كوشش نخبگان و حمایت دولتمردان ایران زمین از این نهادها در راستای قوی‌تر شدن آن‌ها ضروری است، چرا كه این نهادها می‌توانند با وجود استحكام بیشتر نظام سیاسی ایران را تحت تأثیر خود قرار دهند.
رضایی در ادامه با بیان این كه پیام هر انتخاباتی، باید متناسب با پرسش‌ها و مشكلات اساسی ملت ایران باشد، گفت:‌ در غیر این صورت، پیام‌هایی كه از سوی نامزدها و احزاب ارایه می‌شود با مشكلات ملموس ملت ایران ارتباط برقرار نخواهد كرد و نمی‌تواند در این راستا راهگشا باشد، به همین دلیل، كارآمدی انتخاباتی را كاهش خواهد داد.

رضایی اظهار كرد: اگر امروز صرفا به دلیل یك مشكل انتخاباتمان سر و سامان دهیم، معلوم نیست كار عاقلانه‌ای باشد و اگر تنها بر پایه احساسات و عواطف به یك تصمیم‌گیری برسیم، معلوم نیست كه این انتخابات، بهترین انتخابات مردم ایران باشد؛ بنابراین، باید تلاش كنیم پیام‌های انتخابات را عقلانی كنیم و در كنار احساسات و عواطف برای برون رفت از مشكلات پیام‌هایی را ارایه دهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأكید بر این كه نامزدهای انتخاباتی باید برای حل مشكلات سیاست خارجی ما برنامه داشته باشند،‌ گفت: مردم ایران می‌خواهند بدانند كه رویارویی ایران و آمریكا در چهار سال آینده چگونه خواهد بود. این در حالی است كه ما نمی‌توانیم با كلی گویی، بگوییم چنین مسأله جدی را كه رو به روی ملت ایران است، پشت سر بگذاریم.

رضایی تصریح كرد: در این راستا، نه احساسات و عواطف و نه در رفتن و ملاحظات سیاسی، نمی‌تواند یك انتخابات پرشور و كارآمد را برای ما رقم زند، چرا كه در آن سو، سناریوی سی سال گذشته با ما كاملا عوض شده است و آنان بازی را به میدان دیگری برده و می‌خواهند ایران را در یك انفعالات جدی در سیاست خارجی قرار دهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در همین راستا با بیان این كه حضور رهبر فرزانه انقلاب در كلیات همیشه برای ما مفید بوده و ما همیشه راهنمایی‌هایی را از ایشان گرفته‌ایم و هیچ گاه در هیچ مقطعی نمانده‌ایم، اظهار كرد: در این راه، اما دولت‌ها باید ببیند كه چگونه می‌شود كه از فرصت‌ها استفاده و از تهدید‌ها گذر كرد.

وی در ادامه با مورد توجه قرار دادن مشكلات اقتصادی كشور،‌ گفت: در جامعه با یكسری مشكلات اقتصادی مانند تورم و بیكاری روبه‌رو هستیم كه سابقه چهل، پنجاه ساله دارند و این یعنی در این بحث وضعیت نامطلوب اقتصادی وجود دارد.

رضایی افزود: در كشور ما میزان اسرافی كه در دستگاه‌های دولتی می‌شود، بیست برابر فساد اقتصادی است و نزدیک به پنجاه میلیارد دلار اسراف و تبذیر در كشور صورت می‌گیرد كه اگر این مقدار صرفه‌جویی شود،‌ به سرمایه‌گذاری‌های بزرگی خواهد انجامید.

رضایی گفت: نامزدهای انتخاباتی احزاب و گروه‌های سیاسی چه پاسخی برای این گونه پرسش‌‌ها در این بحث دارند و می‌خواهند چه كار متفاوتی با گذشته انجام دهند؟

به گزارش شمال نیوز ، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با تاكید بر این كه مسأله فرهنگ با برقراری گشت ارشاد و یا حذف آن حل نمی‌شود،‌ گفت: در جامعه ما نسبت به مسأله فرهنگ سوالات جدی وجود دارد. ما باید ببینیم كه احزاب و نامزدهای انتخاباتی برای حل مسائل فرهنگی و اجتماعی چه راهكارهایی را پیشنهاد می‌كنند.

رضایی مسأله آرامش و امنیت را یكی دیگر از موارد مهم در این راستا قلمداد كرد و اظهار كرد: بیش از 4 میلیون نفر آلوده به مواد مخدر در كشور وجود دارد كه اگر هر كدام از این‌ها باعث ناراحت شدن سه نفر در اطراف خود شوند،‌ در واقع 15 میلیون نفر از افراد ایرانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم با چنین پدیده‌ای مواجه هستند.

وی گفت: میزان تصادفات و حوادثی كه آرامش را از جامعه و خانواده‌های ما برداشته است مساله‌ای جدی و مورد توجه است.

رضایی تاكید كرد: این طور نمی‌شود كه ما در انتخاباتی كه برگزار می‌كنیم همه به دنبال این باشیم رای‌های منفی را جمع كنیم؛ چرا به رای‌های مثبت توجهی نمی‌شود؟

وی افزود: بنا به گفته مسوولان كشور 46 میلیون نفر و بنا به گفته نخبگان 52 میلیون نفر واجد شرایط رای در كشور وجود دارد اما چرا باید تنها 25 میلیون نفر در انتخابات شركت كنند. من می‌توانم بگویم كه این روند بیانگر یك سكوت ملی است كه باید شكسته شود، همان طور كه در جنگ و انقلاب شكسته شد.

رضایی با تاكید بر این كه این سكوت را باید در اثبات خود و نه نفی دیگران بشكنیم افزود: نامزدهای انتخاباتی چگونه می‌توانند برای پاسخ دادن به مهم‌ترین مسائل كشور جنبش تحرك و فعالیت جدی و اساسی داشته باشند؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: بعد از 30 سال اداره اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی كشورمان نیاز به یك تغییر الگوی مدیریتی دارد و اگر این تغییر صورت نگیرد هر فرد عزیز دیگری نیز به قوه مجریه بیاید این مشکلات و مسائل بصورت اساسی حل نخواهند شد.


وی با بیان این كه بخشی از این الگوی مدیریتی باید از همه نخبگان ایجاد شود افزود: متاسفانه در مقاطعی می‌بینیم كه الگوی مدیریتی به شكلی است كه بخش‌هایی در جامعه ما حذف می‌شوند.

وی در ادامه با بیان این كه هزینه‌های ناشی از ناكارآمدی و اسراف فساد اقتصادی در هر سال 100 میلیارد دلار است افزود: بهره‌بری اداری در ادارات حدود 45 درصد است یعنی اگر بودجه سالانه دولت 120 هزار میلیارد تومان باشد از 45 درصد به درستی استفاده شده و 55 درصد نیز حیف و میل شده است.

رضایی یكی از الزامات درست رسیدن به اصلاح الگوی مصرف را اصلاح الگوی مدیریتی دانست.

وی در ادامه با تاكید بر این كه همه بحث‌ها از دولت آغاز می‌شود خاطر نشان كرد: ما انواع تجهیزات مصرف كننده انرژی به صورت غیر استاندارد را تولید می‌كنیم و بعد می‌گوییم مردم صرفه جویی كنند.

وی با بیان این كه ملتی كه صرفه جویی نداشته باشد هیچ گاه به تولید ثروت نخواهد رسید اظهار كرد: چرا در راستای این مشكلات یقه اشخاص محترم و این دولت و آن دولت را می‌گیریم و می‌گوییم آن‌ها مقصر بودند؟ مسأله فراتر از این‌هاست و الگوی مدیریتی كشور اشكالات اساسی دارد.

وی افزود: چرا ما این قدر حیف و میل داریم و برخی باید گرسنه بخوابند و یا این قدر جوان بیكار در شهر وجود داشته باشد؟

رضایی با بیان این كه الگوی مدیریتی باید در حكمرانی پیاده شود و حكمرانی نتیجه انتخابات است اظهار كرد: این انتخابات است كه حكمرانان را بر می‌گزیند و اگر می‌خواهیم به تغییر الگوی مدیریتی برسیم باید انتخابات را از اشخاص به سمت و سوی نظریات و برنامه‌هایی ببریم كه بتوانند این الگوی مدیریتی را تغییر دهند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.24 seconds.